Atenció a la ciutadania

Una de les competències de la Direcció general de Governança Pública és el disseny i impuls de programes i projectes per a facilitar l'accés dels ciutadans i empreses als servicis públics, a través dels diferents canals disponibles, en coordinació amb els departaments ministerials.Per a açò, normalitzarà servicis, procediments, documents i l'ús de la imatge institucional; coordinarà els programes d'atenció i informació al ciutadà i gestionarà, en coordinació amb la Secretaria General d'Administració Digital, el Punt d'Accés General electrònic per a la difusió de continguts i servicis públics.

 

Punt d'Accés General electrònic

Punt d'Accés General electrònic

Entre altres mesures de reforma, la subcomissió de simplificació administrativa de *CORA va proposar l'establiment d'un Punt d'Accés General electrònic (*PAGe) com a punt d'entrada general, via Internet, del ciutadà a les Administracions Públiques.

Els seus quatre grans pilars són:

  1. Informació de caràcter general i d'orientació a ciutadans i empreses

    El Punt d'Accés General electrònic (*PAGe) conté informació administrativa de caràcter horitzontal dels Departaments Ministerials i Organismes públics vinculats o dependents, així com informació sobre ajudes, subvencions, ocupació pública i normativa d'interés per a la ciutadania. També facilita informació sobre els drets de ciutadans i empreses en l'àmbit del mercat interior de la Unió Europea. Dona accés als llocs web dels Departaments ministerials, organismes autònoms, Comunitats Autònomes, així com a les seues seus electròniques.

  2. Procediments i servicis

    Es permet a la ciutadania o a les empreses accedir als procediments administratius i servicis de les Administracions Públiques. La secció “Tràmits per matèries” oferix els tràmits que poden ser més demandats per la ciutadania i els que hauran de realitzar al llarg de la seua vida, com, per exemple, temes d'educació, impostos, vivenda, trànsit o família i parella. Equivalent a esta secció, s'oferix “Empreses”, per a orientar a les empreses des de la seua creació amb les diferents formes d'emprenedoria, processos de contractació pública i punts d'atenció a l'emprenedor, entre altres temes. Compte també amb un buscador de tràmits que dona accés als procediments i servicis dels tres nivells de les Administracions Públiques.

  3. Participació ciutadana

    El *PAG té diversos sistemes per a facilitar la participació ciutadana. Existix una bústia d'atenció i un xat on el ciutadà pot comunicar-se amb l'Administració d'una forma directa.

  4. Zones restringides o privades

    En línia del proposat per la *CORA, el *PAG disposa d'un àrea restringida per als usuaris, a la qual s'accedix prèvia autenticació, cridada Carpeta Ciutadana, des de la qual la ciutadania pot accedir a les seues dades personals, a l'estat dels seus expedients administratius, les seues notificacions administratives, etc.

    El *PAG disposa així mateix d'una  seu electrònica des de la qual s'accedix a servicis tals com el Registre Electrònic General (*REG), la Inscripció en Proves Selectives, el Canvi de Domicili o el Registre Electrònic d'Apoderaments, entre uns altres.

El Punt d'Accés General electrònic es troba regulat en l'Orde HAP/1949/2014.

Canals d'atenció

Canals d'atenció
  • Telèfon 060 : oferix informació comuna sobre ocupació pública, beques o ajudes i subvencions, la localització d'òrgans de totes les Administracions o accessos a servicis telefònics del Ministeri de l'Interior, Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social (Garantia Juvenil), Direcció general de trànsit, etc.

  • Atenció presencial: Oficines 060 de Delegacions i Subdelegacions del Govern i de Direccions Insulars. Oficina d'Informació al Ciutadà del carrer Francisco de Rojas, 12, Madrid.

  • Buzón de atención: buzón de consultas sobre información administrativa de carácter general.

  • Xat 060: xat en línia per a l'atenció a l'usuari dels servicis del Punt d'Accés General.

  • Redes sociales: TwitterFacebook  | YouTube

  • Canal mòbil: *Apps Ocupació i Beques