Funció Pública
- Funció Pública
- Quiénes somos
- Directora General de Función Pública
- Subdirector General de Planificación de Recursos Humanos y Retribuciones
- Subdirección General de Planificación de Recursos Humanos y Retribuciones
Registre Central de Personal
El Registre Central de Personal, regulat en l'article 71 del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat, i reglamentat successivament pel Reial decret 1405/1986, de 6 de juny i el Reial decret 2073/1999, de 30 desembre, és l'òrgan de l'Administració de l'Estat en el qual s'inscriu al personal al seu servei i s'anoten, preceptivament, tots els actes que afectin a la seva vida administrativa.
Per dur a terme aquestes inscripcions i anotacions els òrgans competents en matèria de personal remeten al RCP documents registrals recollint els diferents actes administratius (preses de possessió, cessaments, reconeixements de grau, etc...).
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estableix en el seu article 26 l'emissió dels documents administratius per escrit a través de mitjans electrònics.
Des del 15 de juliol de 2020 el Registre Central de Personal solament admet la comunicació electrònica d'actes administratius i de gestió de personal, pel que estan disponibles els següents serveis:
ANOT@RCP: permet l'enviament de documents registrals al RCP.
CONSULT@RCP: Consulta de documents registrals.
EDIT@RCP: Generació de documents registrals.
Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques